Przyczyną tego błędu/komunikatu mogą być dwie rzeczy:
1. Szkodliwe oprogramowanie, które specjalnie zablokowało Ci antywirusa, żeby był nieaktywny. Przez co Twój system nie jest chroniony przed zagrożeniami.
2. Musiałeś wcześniej zainstalować jakiś program antywirusowy lub antymalware, który zablokował Windows Defendera. Z reguły tak się dzieje, gdyż musi być zachowana zasada, że w systemie działa tylko jeden program antywirusowy Jeśli w systemie obecnie masz zainstalowanego tylko Defendera, to znaczy że po odinstalowaniu tego "zewnętrznego" antywirusa, blokada nie została zdjęta.
Żeby wyeliminować pierwszą przyczynę, przeskanuj jakimś programem antywirusowym/antymalware swój komputer, najlepiej jakimś skanerem on-line. Jeśli system jest czysty, to przyczyną jest drugi wariant.
Wtedy musisz ponownie przywróć działanie Windows Defendera, aby prawidłowo działał i mógłbyś im zarządzać.
W tym celu uruchom jako administrator program cmd.exe, czyli popularny Wiersz Polecenia. Następnie w oknie wklej polecenie:
REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender" /v DisableAntiSpyware
Polecenie odblokowuje w rejestrze systemowym program Defender, żebyś mógł nim ponownie zarządzać. Teraz już powinno być z nim wszystko w porządku.