seohost
pytanie zadane 1 lipca 2019 w Informatyka przez użytkownika anonimowy

Mam problem z darmowym antywirusem wbudowanym w system - Windows Defender. W trayu ikonka Defendera jest z czerwonym krzyżykiem. A gdy wchodzę w opcję programu, to wyświetla się komunikat na czerwono:

Ochroną przed wirusami i zagrożeniami zarządza twoja organizacja

I nie mogę w żaden sposób zarządzać skanerem antywirusowym, przez ten komunikat. Kiedyś było ok, może mi ktoś pomóc? 

1 odpowiedź

odpowiedź 4 lipca 2019 przez użytkownika

Przyczyną tego błędu/komunikatu mogą być dwie rzeczy:

1. Szkodliwe oprogramowanie, które specjalnie zablokowało Ci antywirusa, żeby był nieaktywny. Przez co Twój system nie jest chroniony przed zagrożeniami.

2. Musiałeś wcześniej zainstalować jakiś program antywirusowy lub antymalware, który zablokował Windows Defendera. Z reguły tak się dzieje, gdyż musi być zachowana zasada, że w systemie działa tylko jeden program antywirusowy Jeśli w systemie obecnie masz zainstalowanego tylko Defendera, to znaczy że po odinstalowaniu tego "zewnętrznego" antywirusa, blokada nie została zdjęta.

Żeby wyeliminować pierwszą przyczynę, przeskanuj jakimś programem antywirusowym/antymalware swój komputer, najlepiej jakimś skanerem on-line. Jeśli system jest czysty, to przyczyną jest drugi wariant.

Wtedy musisz ponownie przywróć działanie Windows Defendera, aby prawidłowo działał i mógłbyś im zarządzać.

W tym celu uruchom jako administrator program cmd.exe, czyli popularny Wiersz Polecenia. Następnie w oknie wklej polecenie:

REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender" /v DisableAntiSpyware

Polecenie odblokowuje w rejestrze systemowym program Defender, żebyś mógł nim ponownie zarządzać. Teraz już powinno być z nim wszystko w porządku. 

komentarz 12 października 2019 przez użytkownika anonimowy
Poczym następuje pytnie czy chcesz wyłaczyć ochronę antymalware .

Wpisuje : Yes

Kominikat: Error - odmowa dostępu.
komentarz 13 października 2019 przez użytkownika

A uruchomiłeś wiersz polecenia jako administrator? Bo bez tego polecenie nie zadziała i właśnie może wyskoczyć błąd.

komentarz 22 listopada 2019 przez użytkownika anonimowy
Nie wiem jak u kolegi ale mi synek zainstalował kilka jakichś programów przyspieszających a te instalowały następne i następne a DEFENDER nie działał ale dziękuje bardzo bo u mnie pomogło jeszcze raz serdeczne dzięki
komentarz 19 lutego 2020 przez użytkownika anonimowy
Ten komunikat z czego pamiętam może się też wyświetlać jak mamy zainstalowanego drugiego zewnętrznego antywirusa. Wtedy on blokuje defendera bo jak wiadomo dwa antywirusy na raz to się gryzą.
komentarz 28 lutego 2020 przez użytkownika anonimowy
Mi się wyświetla Yes/No po wpisaniu Yes, pokazuje mi się taka komenda C:\Users\mojeimie> i tyle co to oznacza
komentarz 28 lutego 2020 przez użytkownika
To oznacza, że komenda się wykonała. Spróbuj ponownie uruchomić komputer i sprawdź czy Defender działa.
komentarz 22 marca 2020 przez użytkownika anonimowy
Tylko "uruchom jako administrator", bo nie zadziała. Sprawdzone. "Czyszczę" właśnie lapka dla smyka do nauczania przez internet. Miał 5 (!!!) zainstalowanych programów do ochrony!!!!
komentarz 24 marca 2020 przez użytkownika anonimowy
Uruchomiłem wiersz poleceń jako administrator oraz wpisałem komendę, po wpisaniu yes wyskakuje mi taki komunikat: ERROR: The system was unable to find the specified registry key or value.

Można coś na to poradzić?
komentarz 6 kwietnia 2020 przez użytkownika anonimowy
Jeśli wyskakuje Ci ten ERROR to oznacza że zrobiłeś jakąś literówkę w komendzie. Zwróć uwagę na ukośniki oraz cudzysłowy.
komentarz 10 czerwca 2020 przez użytkownika anonimowy
Super. Mi pomogło.
komentarz 24 czerwca 2020 przez użytkownika anonimowy
Dziękuje bardzo ! Polecam życzę szczęścia i zdrowia :)
komentarz 24 czerwca 2020 przez użytkownika anonimowy
Pomogło polecam
komentarz 8 lipca 2020 przez użytkownika anonimowy

System nie mógł znaleźć określonego klucza rejestru lub wartości. pls Pomocy

komentarz 30 listopada 2020 przez użytkownika anonimowy
ja mam dokładnie taki sam błąd wszystko robię dobrze uruchomiłem jako administrator dałem Yes potem wyskoczyło że operacja ukończyła się pomyślnie zrobiłem też drugi sposób ale dalej nic
komentarz 1 grudnia 2020 przez użytkownika anonimowy
dziękuje mordeczko pomogłeś jakiś trojan mi się wkradł ale już jest ok
...