pytanie zadane 21 grudnia 2016 w Turystyka przez użytkownika

2 odpowiedzi

odpowiedź 21 grudnia 2016 przez użytkownika
edycja 25 kwietnia 2021 przez użytkownika

Nie będę tu pisać informacji o Gubałówce, które można znaleźć wszędzie w internecie. Opiszę natomiast jak my dotarliśmy na Gubałówkę tego lata. Oczywiście przed wyjazdem poczytałam trochę jak można tam dotrzeć, co ile kosztuje, jakim szlakiem się poruszać itd. My postanowiliśmy dostać się na szlak koleją krzesełkową znajdującą się na osiedlu Harenda. Z początku miałam pewne obawy co do niej, gdyż boję się wysokości, ale jak się okazuje wszystko można przezwyciężyć i do wszystkiego przyzwyczaić. Dla zainteresowanych napiszę kilka informacji. Ja o nich dowiedziałam się z gazety lokalnej, w której jest bardzo dobrze opisany informator. Kolej ta czynna jest w godzinach 9.00 - 18.00, przejazd, czyli wjazd nią trwa około 3,5 minuty, można zabrać ze sobą rower, a cena biletu to od 7,00 do 10,00 zł. Ponieważ kolejka chodzi cały czas trzeba na nią dość sprawnie wsiąść i opuścić barierkę, ale nie ma się co o to martwić. Pan, który obsługuje kolej wszystko wytłumaczy i pomoże.

kolejka harenda

Widok na kolej w czasie wjazdu - stąd ruszaliśmy.

kolej krzesełkowa harenda

Widok przed nami :) Na takich krzesełkach siedzieliśmy.

Z góry mogliśmy napawać się pięknymi widokami :) Dodatkowo jeszcze trafiła nam w ten dzień bardzo ładna pogoda, więc na spokojnie mogliśmy wszystko obejrzeć :) Ubrałam się tylko za grubo, jak na taką pogodę, ale w górach jest ona zmienna.

stogi siana

Stogi siana :)

szlaki harenda

Na szlak Gubałówki można się dostać także tą dróżką, ale było tak gorąco, że ledwo się szło, a gdzie tu się wspinać...

giewont z harendy

Widok z kolejki na Giewont i panoramę miasta Zakopane.

Na samym początku szlaku na Gubałówkę znajduje się tablica informująca o szlakach rowerowych, mnóstwo przepięknych domków budowanych w zakopiańskim stylu oraz figurek, a także piękne krajobrazy miasta. Zamieszczę tu zdjęcie jednego z domków. Jest cały drewniany i ma ładny kolor, który komponuje się z widokami i otaczającą przyrodą.

dom harenda

Domek, który można spotkać na początku trasy od Harendy.

Podczas spaceru często robiliśmy sobie odpoczynki. Raz krótsze, raz dłuższe, bo szczerze mówiąc nie jesteśmy przyzwyczajeni do ciągłego chodzenia, a zwłaszcza po górach lub pod górkę. A jeszcze ważne, aby mieć odpowiednie buty, bo w normalnych adidasach bolą nogi i można nabawić się odcisków. Poza tym, do wycieczek po górach trzeba zabrać duży plecak, a w nim dużo wody, trochę jedzenia i wszystko co w górach przydać się może.

Podczas jednego z odpoczynków postanowiliśmy rozłożyć się na łące przy drodze i oglądać Zakopane z góry. Radzę każdemu, by zatrzymał się tu choćby na chwilę, bo warto gdyż widoki są niezapomniane.

skocznie narciarskie

Widok na skocznie znajdujące się w drodze na Kasprowy Wierch.

odpowiedź 21 grudnia 2016 przez użytkownika

Na trasie znajduje się kilka sklepów, kościół, domy mieszkańców Zakopanego z możliwością noclegów, wielu turystów, których można spotkać i z nimi porozmawiać, a także mieszkańców sprzedających swoje własne wyroby. Wyrobami tymi są znane oscypki oraz skarpety, rękawiczki lub czapki robione z wełny owczej. My mieliśmy okazję porozmawiać z jedną z gospodyń, która szyła i sprzedawała te produkty. Od takich ludzi można wielu rzeczy się dowiedzieć, a ponieważ mieszkają tu bardzo długo to znają historię tej okolicy. Przy okazji można odpocząć od ciągłego spaceru.

kościół gubałówka

Kościół na szlaku do Gubałówki - stąd już całkiem niedaleko do celu.

Spacer szlakiem na Gubałówkę trwał coś około 2 h jak dla nas, zresztą dobrze nie pamiętam ile, bo idąc czasu się tak nie czuje, więc może szliśmy dłużej, albo krócej... nie wiem :) Na samym szczycie Gubałówki atrakcji jest wiele. Nikt się tu nie będzie nudził. My z racji tak długiego marszu od razu poszliśmy coś zjeść. Powiem, że w górach mam mniejszy apetyt niż nad morzem.... i nie wiem czym jest to spowodowane :) Lokali oferujących posiłki jest tu dużo, na każdym kroku można coś spotkać. My wybraliśmy lokal z widokiem na Zakopane i Giewont :)

widok na hiewont

Panorama z Gubałówki na Zakopane.

panarama na skocznie

Panorama z Gubałówki - w tle skocznie narciarskie.

gondole na gubałówce

Nie wiem czy będzie tu widać choć trochę - na Gubałówce znajdowały się takie jakby gondole do zjeżdżania nie tylko dla dzieci :) Poza tym były tu jeszcze stragany z pamiątkami oraz kolej linowo-terenowa Gubałówka.

Znajduje się tu wiele straganów, na których można zakupić okoliczne pamiątki, a także skosztować lodów, czy udać się na przejażdżkę bryczką, tylko ciężko jej się przecisnąć, jeśli jest tam dużo turystów jednego dnia. Od Gubałówki można dojść do Polany Szymoszkowej co zajmuje 15 minut, lub do Butorowego Wierchu co zajmuje 30 minut. Czasu tego, choć jest krótki, też się nie czuje, gdyż po drodze mamy wiele atrakcji. Między innymi: parki linowe, zjazd w takiej dużej kuli (nie wiem jak ona się nazywa - wchodzi się do niej i się zjeżdża czy zbiega), można także zrobić sobie zdjęcie samemu lub z psem Bernardynem i mieć pamiątkę w postaci widokówki. Co kawałek znajdują się też lunety, przez które możemy podziwiać góry z bliska :)

My wybraliśmy trasę krótszą, czyli na Polanę Szymoszkową, gdyż robiło się już późno, a do domu daleko. Tu także znajduje się kolej linowa krzesełkowa. Bilety są tu droższe niż na Harendzie, ale to dlatego, że zjazd jest dłuższy i trwa 6 minut. Kasa czynna jest od godziny 9.00, a cena biletu to od 8,00 zł do 13,00 zł. Zaletą zjeżdżania w dół z takiej kolejki jest to, że nie trzeba się odwracać, by oglądać widoki miasta Zakopane. Można oczywiście zejść bocznym szlakiem, ale to tylko dla prawdziwych taterników :)

kolej szymoszkowa

Kolej Polana Szymoszkowa - stąd ruszaliśmy w dół.

giewont z polany szymoszkowej

Giewont widziany z Polany Szymoszkowej.

las w górach

Las przy kolei.

kolej z dołu

Kolej Polana Szymoszkowa - ostatnie spojrzenie.

Przy stacji na Polanie Szymoszkowej znajdują się restauracje oferujące bardzo dobre posiłki, a także basen. Kąpielisko mieści się przy hotelu Mercure Kasprowy. Jest to kąpielisko termalne, gdzie woda osiąga temperaturę 30 stopni. Czynne jest od 9.00 rano. Istnieje tam możliwość wykupienia całodniowego biletu, a także biletu popołudniowego od godziny 15.00, a cena to 17,00 zł na czas nieograniczony.

hotel mercure zakopane

Hotel Mercure Kasprowy w Zakopanem.

komentarz 16 stycznia 2022 przez użytkownika Gość
Określenie szczyt jeśli mówimy o gobalowce to uważam że jest to nadużycie.