Symbol a/a oznacza wyrażenie ad acta
Chociaż tutaj mała uwaga, według Słowników PWN poprawna wersja skrótu to aa, czyli bez ukośnika między literami a. Chociaż wersję z ukośnikiem, możemy spotkać na wielu polskich pismach urzędowych.
Ad acta jest wyrażeniem biurowym i pochodzi z języka łacińskiego. Oznacza dosłownie do akt sprawy, do archiwum
Jest to powszechnie stosowane wyrażenie na pismach urzędowych instytucji publicznych w Polsce. Może oznaczać, że dane pismo zostało złożone do "akt sprawy" i nie będzie już rozpatrywane, choć niekoniecznie. Wszystko zależy od kontekstu danego pisma.
Przykład
Dostajesz Wezwanie urzędowe, które wzywa Cię do złożenia dodatkowych dokumentów w danej sprawie. Na dole wezwania widnieje:
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a
Powyższa treść znaczy tyle, że zostały stworzone dwie kopie tego dokumentu (wezwania) i jeden (1.) egzemplarz wezwania otrzymujesz Ty jako adresat, a drugi (2.) zostaje załączony do akt sprawy, której dotyczy wezwanie.
Że użyto wyrażenia a/a nie znaczy, że dana sprawa została złożona do akt i nie będzie rozpatrywana. No nie, bo przecież sprawa nie jest zakończona póki nie doślesz brakujących dokumentów.