seohost.pl

pytanie zadane 7 maja 2025 w Gry przez użytkownika

3 odpowiedzi

odpowiedź 7 maja 2025 przez użytkownika
edycja 7 maja 2025 przez użytkownika

Modowanie gier z serii Baldur's Gate proponuje zacząć od podstaw w języku polskim, które są w prosty sposób opisane w Bibliotece Riklaunima:

http://www.crpg.rk.edu.pl/w/p/modowanie-silnika-infinity/

Duży zestaw informacji znajduje się również na forum Children of Bhaal:

http://athkatla.cob-bg.pl/viewforum.php?f=136
Tutoriale - http://baldur.cob-bg.pl/tutorials
Narzędzia do modowania (programy) - http://baldur.cob-bg.pl/tools


EN

Infinity Engine jest silnikiem gier komputerowych, dzięki któremu tworzone były gry cRPG w tzw. rzucie izomerycznym. Silnik stworzyła firma BioWare na potrzeby gier serii Baldur's Gate, Icewind Dale oraz Planescape: Torment. Silnik ten od BioWare licencjonowało również Black Isle Studios.

IESDP (specyfikacja techniczna Infinity Engine) - http://gibberlings3.net/iesdp/

Strona Pocket Plane Group:

Tutoriale - http://modlist.pocketplane.net/index.php?ax=list&sub=105&cat_id=105
Programy do modowania - http://modlist.pocketplane.net/index.php?ax=list&sub=37&cat_id=37

Programy

Infinity Explorer - http://infexp.sourceforge.net
WeiDU - http://www.weidu.org
Near Infinity - http://www.idi.ntnu.no/~joh/ni/index.html

odpowiedź 7 maja 2025 przez użytkownika
edycja 7 maja 2025 przez użytkownika

Poniżej kilka przydatnych informacji i poradników, przydatnych w modowaniu.

Wykaz wszystkich cre które mają paperdoll(BG2):

nazwa_pliku (nazwa i rodzaj) - co przedstawia paperdoll

ABAZIGAL.CRE (Abazigal) - człowiek
ACOLYTE1.CRE (Talon Zogas) - człowiek
ACOLYTE2.CRE (Zwiastun Świtu Alvanna) - człowiek kobieta
AEGNOLL.CRE (Gnoll) - gnoll
AERIE10.CRE (Aerie) - ogr
AMMINOT.CRE (Minotaur) - łupieżca umysłu
AMWYVERN.CRE (Lucy) - mała wywerna
BEARBL.CRE (Czarny niedźwiedź) - Czarny niedźwiedź
BEARBR.CRE (Niedźwiedź brunatny) - Niedźwiedź brunatny
BHAAL01.CRE (Bhaal) - zabójca
C6DROWGO.CRE (Żywiołak ognia) - Żywiołak ognia
C6WERE1.CRE (Łakowilk) - Łakowilk
CHALTROL.CRE (Ogromny troll) - Trol
DAMIND1.CRE (Łupieżca Umysłu) - Łupieżca Umysłu
DRUEAR01.CRE (Żywiołak ziemi) - Żywiołak ziemi
ELEARL01.CRE (Pomniejszy żywiołak ziemi) - Pomniejszy żywiołak ziemi
ELEFEL01.CRE (Pomniejszy żywiołak ognia) - Pomniejszy żywiołak ognia
FIRAMB03.CRE (Troll) - Mały troll
GOLADA01.CRE (Adamantytowy golem) - duży żelazny golem
GOLBUR01.CRE (Płonący człowiek) - Płonący człowiek
GOLMAG01.CRE (Magiczny golem) - żywiołak ognia(niebieski)
GORSTA10.CRE (Niewidzialna statua) - kamienny gnoll
GORSTA12.CRE (Niewidzialna statua) - kamienny ogr
JELLMU.CRE (Galareta musztardowa) - galareta
NWOLF.CRE (Wilk) - wilk (zwykły)
PLYSPID.CRE (Pajak mieczowiec) - Pajak mieczowiec
POLYRAT.CRE (Szczur) - szczur
PWYVV01.CRE (Wiwerna) - Wiwerna (duża)
ROGTRO01.CRE (Morski troll) - troll
SALGRFIR.CRE (Salamandra szlachcic) - salamandra
SENANI03.CRE (Wiewiórka) - Wiewiórka
 


Wyświetlana ikonka na portrecie postaci.

Wszystkie animacje zawarte są w pliku STATES.BAM w GUIBam.bif starting at sequence 65.

znaczenie:
0   Charm - zauroczenie
1   Dire Charm - okropne zauroczenie
2   Rigid Thinking - bezmyślność
3   Confused - ogłupienie
4   Berserk - berserk
5   Intoxicated - upity
6   Poisoned - trucizna
7   Nauseated - choroba
8   Blind - ślepota
9   Protection from Evil - ochrona przed złem
10   Protection from Petrification - ochrona przed pertyfikacją
11   Protection from Missiles - ochrona przed pociskami
12   Magic Armour - magiczna zbroja
13   Held - unieruchomienie
14   Sleep - sen
15   Shielded - ochrona (mikstrura ochrony)
16   Protection from Fire - ochrona przed ogniem
17   Blessed - błogosławieństwo
18   Chant - psalm
19   Free Action - swoboda działania (mikstura wolności)
20   Barkskin - korowa skóra
21   Strength - siła
22   Heroism - heroizm
23   Invulnerable - niewrażliwość (mikstura)
24   Protection from Acid - ochrona przez kwasem
25   Protection from Cold - ochrona przed zimnem
26   Resist Fire/Cold - odporność na ogień/zimno
27   Protection from Electricity - ochrona przed elektrycznością
28   Protection from Magic - ochrona przed magią
29   Protection from Undead - ochrona przed śmiercią
30   Protection from Poison - ochrona przed trucizną
31   Non-detection - niewykrywalność
32   Good luck - szczęście
33   Bad luck - pech
34   Silenced - cisza
35   Cursed - klątwa
36   Panic - groza
37   Resist Fear - odporność na strach
38   Haste - przyśpiesznie
39   Fatigue - zmęczenie
40   Bard Song - pieśń barda
41   Slow - spowolnienie
42   Regenerate - regenerować
43   Domination - dominacja umysłowa
44   Hopelessness - Emocje
45   Greater Malison - wielkie osłabienie
46   Spirit Armour - duchowy pancerz
47   Chaos - chaos
48   Feebleminded - słaby umysł
49   Defensive Harmony - jedność obronna
50   Champion's Strength - siła czempiona
51   Dying - mistrzostwo (nieużywana)
52   Mind Shield - tarcza umysłu
53   Level Drain - wyssanie poziomu
54   Polymorph Self - polimorfowanie siebie
55   Stun - ogłuszenie
56   Regeneration - regeneracja (po zmianie w trolla)
57   Perception - percepcja (mikstura)
58   Master Thievery - mistrzostwo złodziejstwa (mikstura)
59   Energy Drain (Psionic/Mindflayer) - (nieużywana)
60   Holy Power - święta moc
61   Cloak of Fear - płaszcz strachu (nieużywana)
62   Iron Skins - żelazna skóra
63   Magic Resistance - odpornośc magiczna
64   Righteous Magic - słuszna magia
65   Spell Turning - odchylenie czaru
66   Repulsing Undead - odpędzanie nieumarłych
67   Spell Deflection - odchylenie czaru
68   Fire Shield Red - ognista tarcza czerwona
69   Fire Shield Blue - ognista tarcza błękitna
70   Protection from Normal Weapons - ochrona przed normalną bronią
71   Protection from Magic Weapons - ochrona przed magiczną bronią
72   Tenser’s Transformation - przemiania Tensera
73   Protection from Magical Energy - ochrona przed magiczną energią
74   Mislead - wprowadzać w błąd (nieużywana)
75   Contingency Active - przypadkowy (nieużywana)
76   Protected from the Elements - ochrona przed żywiołami
77   Projected Image - projekcja duplikatu
78   Maze - labirynt
79   Imprisonment - uwięzienie
80   Stoneskin - kamienna skóra
81   KAI - umiejętność Kenseia (KAI)
82   Called Shot - ? (nieużywana)
83   Spell Failure - nieudane czarownie
84   Offensive Stance - Piruet ofensywny
85   Defensive Stance - Piruet defensywny
86   Intelligence Drained by Mind Flayer - wyssanie inteligencji przez Łupieżców Umysłu
87   Regenerating - regeneracja (mikstura)
88   Dialog Mode - rozmowa
89   At a Store - w sklepie
90   Negative Plane Protection - ochrona przed negatywną energią
91   Ability Score Drained - wyssanie cechy (czerwony x w kółku)
92   Spell Sequencer Active - sekwencer czarów
93   Protected from Energy - ochrona przed energią
94   Magnetized - magnesować (nieużywana)
95   Able to Poison Weapons - zatruta broń (zdolność zabójcy)
96   Setting Trap - zastawianie pułapek
97   Glass Dust - szklany pył
98   Blade Barrier - bariera ostrzy
99   Death Ward - osłona przed śmiercią
100  Doom - Zagłada
101  Decaying - gnicie
102  Acid - kwas
103  Vocalize - ugłosowienie
104  Mantle - opończa
105  Miscast Magic - pozbawienie magii
106  Magic Resistance Lowered - obniżenie odporności
107  Spell Immunity - niepodatność na czary
108  True Seeing - prawdziwe widzenie
109  Detecting Traps - wykrywanie pułapek
110  Improved Haste - ulepszone przyśpieszenie
111  Spell Trigger - pułapka na czary
112  Deaf - głuchota
113  Enfeebled - promień osłabienia
114  Infravision - infrawizja
115  Friends - przyjaciele
116  Shield of the Archons - Tarcza Archonów
117  Spell Trap - magiczna pułapka
118  Absolute Immunity - całkowita niewrażliwość
119  Improved Mantle - ulepszona opończa
120  Farsight - dalekowzroczność
121  Globe of Invulnerability - klosz niewrażliwośći
122  Minor Globe of Invulnerability - Klosz niewrażliwości mniejszej
123  Spell Shield - tarcza przeciw czarom
124  Polymorphed - zmiana postaci
125  Otiluke’s Resilient Sphere - Nienaruszalna sfera Otiluka 
126  Nauseated - choroba (chyba nieużywany)
127  Ghost Armor - duchowa zbroja
128  Glitterdust - błyszczący pył
129  Webbed - pajęczyna
130  Unconscious - nieprzytomny
131  Mental Combat - umysłowa walka
132  Physical Mirror - lustrzane odbicie
133  Repulse Undead - odrzucenie śmierci (nieużywana)
134  Chaotic Commands - chaotyczne rozkazy
135  Draw Upon Holy Might - przywołanie boskiej mocy
136  Strength of One - w jedności siła
137  Bleeding - krwawienie
138  Barbarian Rage - wściekłość barbarzyńcy
139  Boon of Lathlander - łaska Lathlandera
140  Storm Shield - burzowa tarcza
141  Enraged - rozwścieczenie
142  Stunning Blow - ogłuszający cios
143  Quivering Palm - drżąca dłoń
144  Entangled - oplątanie
145  Grease - śliskość
146  Smite - uderzenie
147  Hardiness - wytrzymałość
148  Power Attack - potężny atak
149  Whirlwind Attack - młyniec
150  Greater Whirlwind - większy młyniec
151  Magic Flue - magiczny flet
152  Critical Strike - krytyczne uderzenie
153  Greater Deathblow - większy cios śmierci
154  Deathblow - cios śmierci
155  Avoid Death - uniknięcie śmierci
156  Assassination - zabójstwo
157  Evasion - unik
158  Greater Evasion - większy unik
159  Improved Alacrity - Akceleracja
160  Aura of Flaming Death - aura płomiennej śmierci
161  Globe of Blades - kula ostrzy
162  Improved Chaos Shield* - ulepszona tarcza chaosu
163  Chaos Shield* - tarcza chaosu
164  Fire Elemental Transformation - przemiana w żywiołaka ognia
165  Earth Elemental Transformation - przemiana w żywiołaka ziemi

odpowiedź 7 maja 2025 przez użytkownika
edycja 7 maja 2025 przez użytkownika

Wstawianie aktora do pliku .are (planszy) za pomocą Near Infinity​

W czasie gry wciskamy "L" i ustalamy współrzędne gdzie będzie się znajdował nasz CRE.

Plik  Are--->edit--->Add-->Actor, pojawi się plansza do edycji:

1. Name - imie aktora (lub nazwa dzięki której będzie wiadomo o kogo chodzi)

2,3. Current position X/Y - Bieżąca pozycja. Współrzędne pobrane z klawisza "L" w grze.

4,5. Current destination X/Y - wypełnić należy, przy czym podanie inyych zmiennych spowoduje zapewne, że trafimy na aktora w ruchu z punktu do punktu (nie testowałem), jeżeli te współrzędne są te same to po powrocie na obszar po stanie "odpoczynku" aktor wróci na to miejsce, jeżeli z jakiegoś powodu zmienił je (np enemy po ataku a neutral goniąc nas by zacząć rozmowę.

6. Unknown - (w BG1 będzie Is visible? - oczywiście YES - inny edytor od map umożliwia jeszcze sterowanie pojawianiem się w konkretnej porze dnia lub nocy - taką sytuację spotkacie np. we Wrotach (przechodnie) lub u kowala Taeroma.Tu jest też to możliwe (zmienne unknown poniżej), ale nie znam wartości.

7,8. Unknown - nieznane (prawdopodobnie związane z mozliwością ustawienia ram czasowych w których pojawiał by się aktor).

9. Actor orientation - twarz aktora jest zwrócona od 0 (patrzy w dół) do 15 zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

10. Unknown -zaraz pod actor orientation - wpisujemy w wyświetlaczu dwa zamiast zer literki f (małe) - po dwie - to jest tzw dwusłów - stosowany w kodach programowych - mamy więc cztery dwusłowy (dword) w tej zmiennej. oraz Day/night presence - to tutaj ustala się porę dnia (jeśli wogóle) - jeśli was to interesuje - należy obejrzeć wartości tej zmiennej w pliku z obszarem wrót lub kowala. Dla stałej obecności zamiast zero wpisuje się literkę f razy 8 =ffffffff h.

11. Present at - o których godzinach powinien być widoczny aktor. Najczęściej zaznaczamy "Seleckt all".

12. Unknown - ???.

W przypadku gry IWD wypełnia się równięż dane dotyczące skryptów i dialogów, ale w BG i/II nie trzeba i przyjmują one warości "None".
13. Dialog
14. Override script
15. Class script
16. Race script
17. General script
18. Default script
19. Specific script

20. Character - plik CRE naszej postaci.

21. CRE structure offset - ???.

22. CRE structure size - ???.

23. Unknown - ???


Tworzenie lokacji w Baldurs Gate za pomocą IETME


EN

Area Editing 7 (Doors) - by Cuvieronius - http://forums.pocketplane.net/index.php?topic=622.0

Creativity in Photoshop - Mostly for the area makers - http://forums.pocketplane.net/index.php?topic=16553.0

...