pytanie zadane 8 września 2021 w Informatyka przez użytkownika Gość

Witam mam problem z excelem. Mam dane w wierszu i chciałbym je wszystkie skopiować i wkleić, ale nie do drugiego wiersza, ale do kolumny, czyli żeby nie były poziomo tylko pionowo ułożone w arkuszu. Można to w jakiś prosty sposób zrobić?

1 odpowiedź

odpowiedź 8 września 2021 przez użytkownika
edycja 8 września 2021 przez użytkownika

Żeby w arkuszu kalkulacyjnym skopiować komórki zawierające dane z wiersza i wkleić do kolumny (lub odwrotnie), należy użyć wklejania specjalnego o nazwie - transpozycja.

Jak to zrobić w programie Excel:

1. Zaznacz cały wiersz, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Kopiuj
2. Następnie zaznacz komórkę, w którym miejscu mają się wkleić skopiowane dane i znów otwórz menu PPM i wybierz Opcje wklejania -> Transponuj
3. Dane z wiersza (poziomo), wkleją się w kolumnę (pionowo)


Transponowanie w programie Calc z pakietu LibreOffice

Całą operacja w programie Calc, wygląda podobnie jak w Excelu. Tym razem możemy skopiować dane z kolumny do wiersza.

1. Kopiujesz komórki z kolumny arkusza do systemowego schowka
2. Następnie ustawiasz lokalizację wiersza w który chcesz skopiować dane, klikasz PPM i wybierasz Wklej specjalnie -> Transponuj

transpozycja w calc

3. W tym momencie dane z kolumny, wkleiły się do wiersza arkusza, tak to wygląda:

transponuj z kolumny do wiersza

Opcja transponowania pozwala na szybkie przenoszenie danych, bez ponownego wypełniania lub wpisywania danych w zależności od potrzeby.

...