Żeby w arkuszu kalkulacyjnym skopiować komórki zawierające dane z wiersza i wkleić do kolumny (lub odwrotnie), należy użyć wklejania specjalnego o nazwie - transpozycja.
Jak to zrobić w programie Excel:
1. Zaznacz cały wiersz, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Kopiuj
2. Następnie zaznacz komórkę, w którym miejscu mają się wkleić skopiowane dane i znów otwórz menu PPM i wybierz Opcje wklejania -> Transponuj
3. Dane z wiersza (poziomo), wkleją się w kolumnę (pionowo)
Transponowanie w programie Calc z pakietu LibreOffice
Całą operacja w programie Calc, wygląda podobnie jak w Excelu. Tym razem możemy skopiować dane z kolumny do wiersza.
1. Kopiujesz komórki z kolumny arkusza do systemowego schowka
2. Następnie ustawiasz lokalizację wiersza w który chcesz skopiować dane, klikasz PPM i wybierasz Wklej specjalnie -> Transponuj
3. W tym momencie dane z kolumny, wkleiły się do wiersza arkusza, tak to wygląda:
Opcja transponowania pozwala na szybkie przenoszenie danych, bez ponownego wypełniania lub wpisywania danych w zależności od potrzeby.