pytanie zadane 30 czerwca 2017 w Sport przez użytkownika anonimowy

1 odpowiedź

odpowiedź 1 lipca 2017 przez użytkownika

W ćwiczeniach oddechowych chodzi o to, by zarejestrować wszelkie reakcje , które będą występowały podczas ich wykonywania. Zależeć one będą od takich czynników jak m.in.: stan fizyczny, stan emocjonalny, a nawet od pogody.Reakcje przy ćwiczeniach oddechowych mają następować mimowolnie, tak, abyśmy nie mieli świadomego wpływu na nie. Pamiętać należy, że rytm oddychania się zmienia, gdy się na nim koncentrujemy, więc z reguły takie ćwiczenia oddechowe nie są łatwe.

Ćwiczenia oddechowe mają na celu uświadomienie sobie o procesach przebiegających przez całe nasze życie, na które z reguły nie zwracamy uwagi, które wykonujemy nieświadomie. Przed wykonaniem takich ćwiczeń, należy jednak wziąć pod uwagę kilka poniższych wskazówek:

- poszczególne ćwiczenia należy przeprowadzać wielokrotnie i obserwować reakcję; powtórki ćwiczeń wykonujemy dopiero, gdy oddech będzie uregulowany; całkowity czas ćwiczeń powinien wynosić 5-10 minut,

- ćwiczymy w miejscu spokojnym i dobrze przewietrzonym, w którym musi panować cisza; dopiero po nabraniu doświadczenia możemy ćwiczyć w codziennych sytuacjach,

- wskazana przerwa pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami,

- nie próbuj "robić" swojego oddechu, ale pozwól, by sam się "robił",

- wsłuchaj się w siebie i słuchaj swojego oddechu i nie martw się tym, że nic nie zauważysz po pierwszym ćwiczeniu.

Do prostych ćwiczeń oddechowych należą:

1. Wyprostuj się i przeciągnij. Zaobserwuj swój oddech, gdy usiądziesz lub gdy się położysz.
    Cel: spostrzeganie i obserwacja oddechu

2. Oddychaj przez nos śledząc drogę wdychanego powietrza, które wpływa przez nos, gardło, tchawicę i oskrzela do płuc.
    Cel: spostrzeganie oddychania przez nos

3. Ustań i skrzyżuj ręce, podnieś dłonie tak wysoko, jak to jest możliwe. Podnieś ręce jeszcze wyżej stojąc nas palcach.
    Cel: poczucie oddechu

4. Usiądź wygodnie na krześle i wyobraź sobie, że jesteś marionetką. Chwyć się z tyłu za włosy i powoli ciągnij do góry  prostując plecy. Poczuj jak oddech znajduje miejsce.
    Cel: prostowanie ciała, obserwacja ruchu oddechu

5. Naciskaj opuszki palców podczas wdechu i rozluźniaj nacisk podczas wydechu. Ćwiczenie powtórz 10 razy.
    Cel: poczucie poprawionego, głębokiego oddechu

...