Jaki zakres usług gastromonicznych świadczą hotele w Polsce?

pytanie zadane 4 kwietnia 2017 w Turystyka przez użytkownika niezalogowany

1 odpowiedź

odpowiedź 5 kwietnia 2017 przez użytkownika fasolka

W tabeli przedstawię minimalny zakres usług gastronomicznych oferowanych w polskich hotelach. Natomiast jeśli chodzi o pełen zakres to obejmuje on takie czynniki jak:

- przygotowanie i oferowanie usług gastronomicznych gościom hotelowym i klientom niemieszkającym w hotelu (dining room),

- gastronomiczna obsługa gości w pokojach hotelowych (room service),

- świadczenie usług żywieniowych w holu hotelowym (lounge service),

- organizacja bankietów i działalności cateringowej. 

Rodzaj obiektu i kategoria Obiekty gastronomiczne Usługi dodatkowe
Hotele i motele 5 i 4 gwiazd. restauracja aperitif bar lub bar kawowy room service (non stop), mini bar w pokojach
hotele i motele 3 gwiazd. restauracja aperitif bar lub bar kawowy room service (12 godzin)
hotele i motele 2 gwiazd. aperitif bar lub bar kawowy -
pensjonaty 5 gwiazd. aperitif bar, bar kawowy lub sala klubowa z podawaniem napojów na życzenie gości room service (non stop)
pensjonaty 4 gwiazd. aperitif bar, bar kawowy lub sala klubowa z podawaniem napojów na życzenie gości room service (non stop)
pensjonaty 3 gwiazd. aperitif bar, bar kawowy lub sala klubowa z podawaniem napojów na życzenie gości room service (12 godzin)
kempingi 4 gwiazd. zakład gastronomiczny -
domy wycieczkowe I kat. restauracja -
domy wycieczkowe II kat. jadłodajnia lub bar szybkiej obsługi -
schroniska młodzieżowe I i II kat. - kuchnia samoobsługowa i jadalnia
schroniska jadłodajnia oferująca posiłki typu barowego stanowisko do przyrządzenia i spożywania posiłków oraz do zmywania naczyń

...