pytanie zadane 16 marca 2017 w Sport przez użytkownika anonimowy

1 odpowiedź

odpowiedź 16 marca 2017 przez użytkownika

Nie od dziś wiadomo, że sport i gimnastyka to dobre sposoby na redukcję stresu. Dzięki nim regenerujemy się i fizycznie i psychicznie. W czasie gimnastyki antystresowej ćwiczenia należy wykonywać powoli, nie napinając mięśni, oddychając miarowo. 

Gimnastyka przeciwstresowa - ćwiczenia

1. Kucamy na podłodze, rozsuwamy dość szeroko kolana, łączymy stopy i podtrzymujemy je rękami. Kilka minut tak siedzimy i próbujemy się rozluźnić, pamiętając o prostych plecach. 

2. Pozycja z pkt. 1, ale staramy się wyprostować jedną nogę na ukos. Drugą nogę podtrzymujemy ręką i po około 3 minutach zmieniamy nogę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

3. Kładziemy się na brzuchu, uginamy kolana tak, by dłonie obejmowały nogi w kostkach. Głowę i szyję podnosimy i próbujemy wytrzymać tak 2-3 minuty.

4. Kładziemy się na plecach i ręce wyciągamy wzdłuż tułowia. Nogi powoli unosimy i staramy się przerzucić je za głowę i dotknąć palcami stóp podłogi. To ćwiczenie jednocześnie wzmacnia mięśnie brzucha. 

...