pytanie zadane 4 sierpnia 2016 w Gry przez użytkownika anonimowy

Gram sobie w Diablo 3 z dodatkiem Reaper of Souls i chciałbym spróbować zagrać Szamanem. Jaką taktykę polecacie?

1 odpowiedź

odpowiedź 4 sierpnia 2016 przez użytkownika

Szaman w Diablo 3 to bardzo ciekawa postać. Ja gram nim, tak aby mieć jak najwięcej przywołanych istot, które będą za mnie walczyć, a ja tylko pomagam im czarami. I tak profil szamana tutaj przedstawię.

szaman w diablo 3

Może najpierw opiszę jaki mam ekwipunek na postaci (poniżej każdego przedmiotu daje opis właściwości specjalnej, już bez wyszczególniania cech podstawowych, które się różne):

Hełm – Wyszczerzony żniwiarz
Każde trafienie przeciwnika zmienia Cię w mimika (szkieleta) i tworzy dwa dodatkowe, które pomagają Ci walczyć.

Naramienniki – Opończa Arachyra
Jeśli posiadasz dwa przedmioty z tego zestawu, przedmiot przywołuje Pajęczą królową, która zadaje dodatkowe obrażenia przeciwnikom oraz ich spowalnia.

Amulet – Amulet Piekielnego Ognia
Dodaje dodatkową umiejętność pasywną Medium

Zbroja – Tunika Piekielnego Kła
Poprawia obrażenia od Psów Zombie, Monstrum oraz ognistych nietoperzy.

Rękawice – Rękawice Piekielnego Kła
j.w.

Karwasze – Karwasze Pierwszego Pająka
Gdy używasz ognistych nietoperzy otrzymujesz mniejsze obrażenia i regeneruje Ci się życie.

Pas – Pas Krelma

Pierścienie – Palec Wielkoluda + Pierścień Nagel
Pierwszy pierścień zmienia wszystkie psy w jednego wielkiego Psa Zombie, który jest mocniejszy od wszystkich małych łącznie. Drugi przywołuje co 10 s opętańców upadłych (max. 4 naraz), które po zderzeniem z przeciwnikiem wybuchają zadając mu obrażenia.

Spodnie – Nagawice Arachyra

Broń – Genzanik
Podczas ataku istnieje prawdopodobieństwo przywołania dodatkowego potwora - Czempiona Upadłych.

Buty – Trakt Zunimassy
Armia fetyszów zostaje przywołana bezterminowo do czasu ich zabicia.

Tarcza - Sznur Czaszek Zunimassy (mojo)
j.w.

Umiejętności Aktywne:

  • Psy Zombie
  • Monstrum
  • Klątwa (zmienia przeciwników w świnie, przez co są słabsi)
  • Armia Fetyszów
  • Plaga Ropuch (zatruwa przeciwników i wprowadza w nich zamęt, pomaga szybko tworzyć dodatkowych fetyszów pochlebców, z umiejętności pasywnej - Mali pochlebcy)
  • Ogniste Nietoperze (gdy się podtrzymuje czas, to pobiera tylko raz manę)

Umiejętności pasywne:

  • Mali Pochlebcy (15% szans na przywołanie małych pochlebców na 60 sekund)
  • Poskramiacz Zombie
  • Przebicie Zasłony
  • Uczta o Północy
  • Medium (z Amuletu Piekielnego Ognia)

Z postaci można wyciągnąć maksymalną ilość 34 towarzyszy (przywołańców):

Malferia – 1 (jeden z tzw. zwierzaków, które nie mogą walczyć, tylko zbierają za nas złoto)
Towarzysz Zaklinaczka – 1 (wynajęty najemnik)
Pies Zombie – 1
Monstrum – 1
Opętaniec upadłych – 4 (z Pierścienia Nagel)
Armia fetyszów – 7
Fetysz pochlebca – 15 (z umiejętności pasywnej)
Mimiki (szkielety) – 2 (z Hełmu Wyszczerzony żniwiarz)
Pajęcza królowa – 1 (z zestawu Zunimassy)
Czempion Upadłych - 1 (z broni Genzaniku)
 

Jeszcze ważna rzecz, to przydzielanie punktów mistrzostwa, nie warto wszystkich jak leci po trochu, tylko najlepiej te które wzmocnią naszego szamana przywołańca:


PODSTAWOWE

Najlepiej dawać wszystko w Inteligencję Witalność. Szybkość ruchu nie jest tak ważna, a many to nam za wiele nie będzie potrzeba.


ATAK

Dajemy Szybkość atakuObrażenia od trafień krytycznych i Szansa na trafienie krytyczne (max). Redukcja odnowienia, przydaje nam się jedynie do Klątwy, więc nie warto marnować punktów na ten atrybut


OBRONA

Na maksa Życie, potem na Odporność na wszystko i Regenerację życia.


UŻYTKOWE

Wszystko na Obrażenia obszarowe i Punkty życia przy trafieniu. Redukcja kosztów zasobów się nie przyda, natomiast zwiększanie znajdowania złota też jest bezsensu, gdyż i tak przy postaci dużego poziomu nie ma co robić z pieniędzmi.

komentarz 27 grudnia 2017 przez użytkownika anonimowy

Bardzo ciekawa konfiguracja. Duże wrażenie robi też, tak duża ilość przywołańców. Nie myślałem, że może być ich aż tylu w przypadku szamana. Nekromanta owszem, ale szaman?

Jedynie co, to bym zmienił dwie rzeczy w umiejętnościach aktywnych:

Klątwę zamienił bym na:

Żniwa Dusz z runą Uwiąd - daje to podniesioną inteligencję na 30 s, dzięki czemu szaman i jego potwory zadają większe obrażenia. Runa natomiast daje zwiększenie pancerza za każdego zabitego wroga (max. 5) i zmniejsza ich szybkość.

Plagę ropuch zastąpił bym na:

Trupie pająki z runą Wdowie pająki - które zadają dość fajne obrażenia, a co najlepsze kumulują się, dzięki czemu po kilku rzutach przeciwnika, otacza i atakuje w sumie kilkadziesiąt małych pajączków.

komentarz 29 lutego 2020 przez użytkownika anonimowy
Lubie grać z przywołańcami i Szaman się do tego (wbrew pozorom) nieźle nadaje. Nawet jak ostatnio wprowadzili Nekromantę, który przecież jest dedykowany do przywoływania sług, to powiem szczerze, że za wiele nie odbiega on od szamana jeśli chodzi i ilość przywołanych potworków do pomocy.
komentarz 19 stycznia 2021 przez użytkownika anonimowy
Duża ilość przywołańców , to jest TO. Lubie się wysługiwać, co będę tyle machał mieczem jak wojownik xd
...