Szaman w Diablo 3 to bardzo ciekawa postać. Ja gram nim, tak aby mieć jak najwięcej przywołanych istot, które będą za mnie walczyć, a ja tylko pomagam im czarami. I tak profil szamana tutaj przedstawię.

Może najpierw opiszę jaki mam ekwipunek na postaci (poniżej każdego przedmiotu daje opis właściwości specjalnej, już bez wyszczególniania cech podstawowych, które się różne):
Hełm – Wyszczerzony żniwiarz
Każde trafienie przeciwnika zmienia Cię w mimika (szkieleta) i tworzy dwa dodatkowe, które pomagają Ci walczyć.
Naramienniki – Opończa Arachyra
Jeśli posiadasz dwa przedmioty z tego zestawu, przedmiot przywołuje Pajęczą królową, która zadaje dodatkowe obrażenia przeciwnikom oraz ich spowalnia.
Amulet – Amulet Piekielnego Ognia
Dodaje dodatkową umiejętność pasywną Medium
Zbroja – Tunika Piekielnego Kła
Poprawia obrażenia od Psów Zombie, Monstrum oraz ognistych nietoperzy.
Rękawice – Rękawice Piekielnego Kła
j.w.
Karwasze – Karwasze Pierwszego Pająka
Gdy używasz ognistych nietoperzy otrzymujesz mniejsze obrażenia i regeneruje Ci się życie.
Pas – Pas Krelma
Pierścienie – Palec Wielkoluda + Pierścień Nagel
Pierwszy pierścień zmienia wszystkie psy w jednego wielkiego Psa Zombie, który jest mocniejszy od wszystkich małych łącznie. Drugi przywołuje co 10 s opętańców upadłych (max. 4 naraz), które po zderzeniem z przeciwnikiem wybuchają zadając mu obrażenia.
Spodnie – Nagawice Arachyra
Broń – Genzanik
Podczas ataku istnieje prawdopodobieństwo przywołania dodatkowego potwora - Czempiona Upadłych.
Buty – Trakt Zunimassy
Armia fetyszów zostaje przywołana bezterminowo do czasu ich zabicia.
Tarcza - Sznur Czaszek Zunimassy (mojo)
j.w.
Umiejętności Aktywne:
- Psy Zombie
- Monstrum
- Klątwa (zmienia przeciwników w świnie, przez co są słabsi)
- Armia Fetyszów
- Plaga Ropuch (zatruwa przeciwników i wprowadza w nich zamęt, pomaga szybko tworzyć dodatkowych fetyszów pochlebców, z umiejętności pasywnej - Mali pochlebcy)
- Ogniste Nietoperze (gdy się podtrzymuje czas, to pobiera tylko raz manę)
Umiejętności pasywne:
- Mali Pochlebcy (15% szans na przywołanie małych pochlebców na 60 sekund)
- Poskramiacz Zombie
- Przebicie Zasłony
- Uczta o Północy
- Medium (z Amuletu Piekielnego Ognia)
Z postaci można wyciągnąć maksymalną ilość 34 towarzyszy (przywołańców):
Malferia – 1 (jeden z tzw. zwierzaków, które nie mogą walczyć, tylko zbierają za nas złoto)
Towarzysz Zaklinaczka – 1 (wynajęty najemnik)
Pies Zombie – 1
Monstrum – 1
Opętaniec upadłych – 4 (z Pierścienia Nagel)
Armia fetyszów – 7
Fetysz pochlebca – 15 (z umiejętności pasywnej)
Mimiki (szkielety) – 2 (z Hełmu Wyszczerzony żniwiarz)
Pajęcza królowa – 1 (z zestawu Zunimassy)
Czempion Upadłych - 1 (z broni Genzaniku)
Jeszcze ważna rzecz, to przydzielanie punktów mistrzostwa, nie warto wszystkich jak leci po trochu, tylko najlepiej te które wzmocnią naszego szamana przywołańca:
PODSTAWOWE
Najlepiej dawać wszystko w Inteligencję i Witalność. Szybkość ruchu nie jest tak ważna, a many to nam za wiele nie będzie potrzeba.
ATAK
Dajemy Szybkość ataku, Obrażenia od trafień krytycznych i Szansa na trafienie krytyczne (max). Redukcja odnowienia, przydaje nam się jedynie do Klątwy, więc nie warto marnować punktów na ten atrybut
OBRONA
Na maksa Życie, potem na Odporność na wszystko i Regenerację życia.
UŻYTKOWE
Wszystko na Obrażenia obszarowe i Punkty życia przy trafieniu. Redukcja kosztów zasobów się nie przyda, natomiast zwiększanie znajdowania złota też jest bezsensu, gdyż i tak przy postaci dużego poziomu nie ma co robić z pieniędzmi.