dhosting
pytanie zadane 13 lipca 2016 w Motoryzacja przez użytkownika anonimowy

1 odpowiedź

odpowiedź 13 lipca 2016 przez użytkownika

Nalewak do paliwa wcale nie jest tak prosto zbudowany, jakby się to mogło wydawać patrząc z niego z zewnątrz. W jego wnętrzu bowiem kryje się mechanizm, który odcina przepływ benzyny wtedy, gdy bak jest już pełny. 

Rurka, którą wkładamy do baku, zawiera się w sobie mniejszą rurkę, która kończy się zaworem i małą poduszką powietrza. Podczas tankowania cienką rurką wydobywa się powietrze z baku, ale im więcej jest paliwa w baku, tym bardziej wypełnia się go oparami, które są dużo cięższe od powietrza. Dlatego też podczas zasysania przez rurkę ciśnienie wewnątrz nalewaka rośnie. 

Różnica ciśnienia powoduje otwarcie zaworu i wysysanie części powietrza z poduszki, a to zwalnia blokadę i odcina jego dopływ. System ten działa pod wpływem oparów, a nie paliwa, dlatego czasami nie jest on dość precyzyjny i czasami odbije za wcześnie, a czasami obleje nasze auto. 

...