1. Junak - jest nawiązaniem do przedwojennego Sokoła, z tym że posiada on wysoką osłonę przeciwwiatrową. Korzystała z nich chętnie Milicja. Prototyp stworzono w 1954 roku. Posiadał silnik o pojemności 350 cm3. Montowano go w Szczecińskich Zakładach Wyrobów Metalowych. Na początku 1957 roku z taśmy zjechało 300 sztuk. Ogólnie wyprodukowano ich 91 000. Najpopularniejszym modelem Junaka był M10.
2. Komar - produkowano go w Zjednoczonych Zakładach Rowerowych w Bydgoszczy. Nazwa pasuje do osiągów i dźwięków silnika. Maksymalna prędkość to 40 km/h. Budową i ceną był zbliżony do roweru. Pierwszy model oznaczono symbolem 230 i zjechał on z taśmy w 1960 roku. Ostatnim modelem był Komar 2352.
3. Motorynka - to miniaturowy motocykl wyprodukowany pod koniec lat 70. Korzystać z niego mogła młodzież, która ukończyła 13 lat i posiadała kartę motorowerową. Posiadała regulowane siodełko, brak prędkościomierza oraz ręczny dzwonek. Silnik posiadał moc 1,7 koni mechanicznych, a pojazd potrafił rozpędzić się do 50 km/h. Ważyła 40 kg.
4. Osa - był to skuter produkowany w Warszawskiej Fabryce Motocykli. Egzemplarze Osy były oznaczone symbolem M50 i zjechały z taśm w 1959 roku. Osa posiadała hydrauliczne amortyzatory i duże koła. Natomiast zbyt mały był zbiornik paliwa i system chłodzenia silnika.