pytanie zadane 25 marca 2016 w Gry przez użytkownika Gość

Ostatnio zainteresowałem się modowaniem gier opartych na silniku Infinity Engine, czyli Baldurs Gate i IceWind Dale, chociaż z tego co wiem najlepszą do modowania grą jest Baldurs Gate 2.

Jeśli ma ktoś jakieś materiały przydatne przy modowaniu, jakieś podstawy, tutoriale, namiary na narzędzia itp. będę wdzięczny.

3 odpowiedzi

odpowiedź 25 marca 2016 przez użytkownika

Modowanie gier z serii Baldur's Gate proponuje zacząć od podstaw w języku polskim, które są w prosty sposób opisane w Bibliotece Riklaunima:

http://www.crpg.rk.edu.pl/w/p/modowanie-silnika-infinity/

Duży zestaw informacji znajduje się również na forum Children of Bhaal:

http://athkatla.cob-bg.pl/viewforum.php?f=136
Tutoriale - http://baldur.cob-bg.pl/tutorials
Narzędzia do modowania (programy) - http://baldur.cob-bg.pl/tools

Tawerna Bibliotekarzy:

http://www.forum.biblioteka.avx.pl/viewforum.php?f=52
http://www.forum.biblioteka.avx.pl/viewforum.php?f=53
http://www.forum.biblioteka.avx.pl/viewforum.php?f=75


EN

Infinity Engine jest silnikiem gier komputerowych, dzięki któremu tworzone były gry cRPG w tzw. rzucie izomerycznym. Silnik stworzyła firma BioWare na potrzeby gier serii Baldur's Gate, Icewind Dale oraz Planescape: Torment. Silnik ten od BioWare licencjonowało również Black Isle Studios.

IESDP (specyfikacja techniczna Infinity Engine) - http://gibberlings3.net/iesdp/

Strona Pocket Plane Group:

Tutoriale - http://modlist.pocketplane.net/index.php?ax=list&sub=105&cat_id=105
Programy do modowania - http://modlist.pocketplane.net/index.php?ax=list&sub=37&cat_id=37

Programy

Infinity Explorerhttp://infexp.sourceforge.net
WeiDUhttp://www.weidu.org
Near Infinityhttp://www.idi.ntnu.no/~joh/ni/index.html

odpowiedź 25 marca 2016 przez użytkownika

Poniżej kilka przydatnych informacji i poradników, przydatnych w modowaniu.

Wykaz wszystkich cre które mają paperdoll(BG2):

nazwa_pliku (nazwa i rodzaj) - co przedstawia paperdoll

ABAZIGAL.CRE (Abazigal) - człowiek
ACOLYTE1.CRE (Talon Zogas) - człowiek
ACOLYTE2.CRE (Zwiastun Świtu Alvanna) - człowiek kobieta
AEGNOLL.CRE (Gnoll) - gnoll
AERIE10.CRE (Aerie) - ogr
AMMINOT.CRE (Minotaur) - łupieżca umysłu
AMWYVERN.CRE (Lucy) - mała wywerna
BEARBL.CRE (Czarny niedźwiedź) - Czarny niedźwiedź
BEARBR.CRE (Niedźwiedź brunatny) - Niedźwiedź brunatny
BHAAL01.CRE (Bhaal) - zabójca
C6DROWGO.CRE (Żywiołak ognia) - Żywiołak ognia
C6WERE1.CRE (Łakowilk) - Łakowilk
CHALTROL.CRE (Ogromny troll) - Trol
DAMIND1.CRE (Łupieżca Umysłu) - Łupieżca Umysłu
DRUEAR01.CRE (Żywiołak ziemi) - Żywiołak ziemi
ELEARL01.CRE (Pomniejszy żywiołak ziemi) - Pomniejszy żywiołak ziemi
ELEFEL01.CRE (Pomniejszy żywiołak ognia) - Pomniejszy żywiołak ognia
FIRAMB03.CRE (Troll) - Mały troll
GOLADA01.CRE (Adamantytowy golem) - duży żelazny golem
GOLBUR01.CRE (Płonący człowiek) - Płonący człowiek
GOLMAG01.CRE (Magiczny golem) - żywiołak ognia(niebieski)
GORSTA10.CRE (Niewidzialna statua) - kamienny gnoll
GORSTA12.CRE (Niewidzialna statua) - kamienny ogr
JELLMU.CRE (Galareta musztardowa) - galareta
NWOLF.CRE (Wilk) - wilk (zwykły)
PLYSPID.CRE (Pajak mieczowiec) - Pajak mieczowiec
POLYRAT.CRE (Szczur) - szczur
PWYVV01.CRE (Wiwerna) - Wiwerna (duża)
ROGTRO01.CRE (Morski troll) - troll
SALGRFIR.CRE (Salamandra szlachcic) - salamandra
SENANI03.CRE (Wiewiórka) - Wiewiórka


Lista przedmiotów w Baldurs Gate 2, wraz z nazwami plików .itm
 


Wyświetlana ikonka na portrecie postaci.

Wszystkie animacje zawarte są w pliku STATES.BAM w GUIBam.bif starting at sequence 65.

znaczenie:
0   Charm - zauroczenie
1   Dire Charm - okropne zauroczenie
2   Rigid Thinking - bezmyślność
3   Confused - ogłupienie
4   Berserk - berserk
5   Intoxicated - upity
6   Poisoned - trucizna
7   Nauseated - choroba
8   Blind - ślepota
9   Protection from Evil - ochrona przed złem
10   Protection from Petrification - ochrona przed pertyfikacją
11   Protection from Missiles - ochrona przed pociskami
12   Magic Armour - magiczna zbroja
13   Held - unieruchomienie
14   Sleep - sen
15   Shielded - ochrona (mikstrura ochrony)
16   Protection from Fire - ochrona przed ogniem
17   Blessed - błogosławieństwo
18   Chant - psalm
19   Free Action - swoboda działania (mikstura wolności)
20   Barkskin - korowa skóra
21   Strength - siła
22   Heroism - heroizm
23   Invulnerable - niewrażliwość (mikstura)
24   Protection from Acid - ochrona przez kwasem
25   Protection from Cold - ochrona przed zimnem
26   Resist Fire/Cold - odporność na ogień/zimno
27   Protection from Electricity - ochrona przed elektrycznością
28   Protection from Magic - ochrona przed magią
29   Protection from Undead - ochrona przed śmiercią
30   Protection from Poison - ochrona przed trucizną
31   Non-detection - niewykrywalność
32   Good luck - szczęście
33   Bad luck - pech
34   Silenced - cisza
35   Cursed - klątwa
36   Panic - groza
37   Resist Fear - odporność na strach
38   Haste - przyśpiesznie
39   Fatigue - zmęczenie
40   Bard Song - pieśń barda
41   Slow - spowolnienie
42   Regenerate - regenerować
43   Domination - dominacja umysłowa
44   Hopelessness - Emocje
45   Greater Malison - wielkie osłabienie
46   Spirit Armour - duchowy pancerz
47   Chaos - chaos
48   Feebleminded - słaby umysł
49   Defensive Harmony - jedność obronna
50   Champion's Strength - siła czempiona
51   Dying - mistrzostwo (nieużywana)
52   Mind Shield - tarcza umysłu
53   Level Drain - wyssanie poziomu
54   Polymorph Self - polimorfowanie siebie
55   Stun - ogłuszenie
56   Regeneration - regeneracja (po zmianie w trolla)
57   Perception - percepcja (mikstura)
58   Master Thievery - mistrzostwo złodziejstwa (mikstura)
59   Energy Drain (Psionic/Mindflayer) - (nieużywana)
60   Holy Power - święta moc
61   Cloak of Fear - płaszcz strachu (nieużywana)
62   Iron Skins - żelazna skóra
63   Magic Resistance - odpornośc magiczna
64   Righteous Magic - słuszna magia
65   Spell Turning - odchylenie czaru
66   Repulsing Undead - odpędzanie nieumarłych
67   Spell Deflection - odchylenie czaru
68   Fire Shield Red - ognista tarcza czerwona
69   Fire Shield Blue - ognista tarcza błękitna
70   Protection from Normal Weapons - ochrona przed normalną bronią
71   Protection from Magic Weapons - ochrona przed magiczną bronią
72   Tenser’s Transformation - przemiania Tensera
73   Protection from Magical Energy - ochrona przed magiczną energią
74   Mislead - wprowadzać w błąd (nieużywana)
75   Contingency Active - przypadkowy (nieużywana)
76   Protected from the Elements - ochrona przed żywiołami
77   Projected Image - projekcja duplikatu
78   Maze - labirynt
79   Imprisonment - uwięzienie
80   Stoneskin - kamienna skóra
81   KAI - umiejętność Kenseia (KAI)
82   Called Shot - ? (nieużywana)
83   Spell Failure - nieudane czarownie
84   Offensive Stance - Piruet ofensywny
85   Defensive Stance - Piruet defensywny
86   Intelligence Drained by Mind Flayer - wyssanie inteligencji przez Łupieżców Umysłu
87   Regenerating - regeneracja (mikstura)
88   Dialog Mode - rozmowa
89   At a Store - w sklepie
90   Negative Plane Protection - ochrona przed negatywną energią
91   Ability Score Drained - wyssanie cechy (czerwony x w kółku)
92   Spell Sequencer Active - sekwencer czarów
93   Protected from Energy - ochrona przed energią
94   Magnetized - magnesować (nieużywana)
95   Able to Poison Weapons - zatruta broń (zdolność zabójcy)
96   Setting Trap - zastawianie pułapek
97   Glass Dust - szklany pył
98   Blade Barrier - bariera ostrzy
99   Death Ward - osłona przed śmiercią
100  Doom - Zagłada
101  Decaying - gnicie
102  Acid - kwas
103  Vocalize - ugłosowienie
104  Mantle - opończa
105  Miscast Magic - pozbawienie magii
106  Magic Resistance Lowered - obniżenie odporności
107  Spell Immunity - niepodatność na czary
108  True Seeing - prawdziwe widzenie
109  Detecting Traps - wykrywanie pułapek
110  Improved Haste - ulepszone przyśpieszenie
111  Spell Trigger - pułapka na czary
112  Deaf - głuchota
113  Enfeebled - promień osłabienia
114  Infravision - infrawizja
115  Friends - przyjaciele
116  Shield of the Archons - Tarcza Archonów
117  Spell Trap - magiczna pułapka
118  Absolute Immunity - całkowita niewrażliwość
119  Improved Mantle - ulepszona opończa
120  Farsight - dalekowzroczność
121  Globe of Invulnerability - klosz niewrażliwośći
122  Minor Globe of Invulnerability - Klosz niewrażliwości mniejszej
123  Spell Shield - tarcza przeciw czarom
124  Polymorphed - zmiana postaci
125  Otiluke’s Resilient Sphere - Nienaruszalna sfera Otiluka 
126  Nauseated - choroba (chyba nieużywany)
127  Ghost Armor - duchowa zbroja
128  Glitterdust - błyszczący pył
129  Webbed - pajęczyna
130  Unconscious - nieprzytomny
131  Mental Combat - umysłowa walka
132  Physical Mirror - lustrzane odbicie
133  Repulse Undead - odrzucenie śmierci (nieużywana)
134  Chaotic Commands - chaotyczne rozkazy
135  Draw Upon Holy Might - przywołanie boskiej mocy
136  Strength of One - w jedności siła
137  Bleeding - krwawienie
138  Barbarian Rage - wściekłość barbarzyńcy
139  Boon of Lathlander - łaska Lathlandera
140  Storm Shield - burzowa tarcza
141  Enraged - rozwścieczenie
142  Stunning Blow - ogłuszający cios
143  Quivering Palm - drżąca dłoń
144  Entangled - oplątanie
145  Grease - śliskość
146  Smite - uderzenie
147  Hardiness - wytrzymałość
148  Power Attack - potężny atak
149  Whirlwind Attack - młyniec
150  Greater Whirlwind - większy młyniec
151  Magic Flue - magiczny flet
152  Critical Strike - krytyczne uderzenie
153  Greater Deathblow - większy cios śmierci
154  Deathblow - cios śmierci
155  Avoid Death - uniknięcie śmierci
156  Assassination - zabójstwo
157  Evasion - unik
158  Greater Evasion - większy unik
159  Improved Alacrity - Akceleracja
160  Aura of Flaming Death - aura płomiennej śmierci
161  Globe of Blades - kula ostrzy
162  Improved Chaos Shield* - ulepszona tarcza chaosu
163  Chaos Shield* - tarcza chaosu
164  Fire Elemental Transformation - przemiana w żywiołaka ognia
165  Earth Elemental Transformation - przemiana w żywiołaka ziemi

Lista ikonek w wersji graficznej

odpowiedź 25 marca 2016 przez użytkownika

Tworzenie CRE (postaci) w Near Inifinity

(Plik txt, jeśli chcesz go ściągnąć na dysk - prawym przyciskiem myszy -> Zapisz element docelowy jako...)


Wstawianie aktora do pliku .are (planszy) za pomocą Near Infinity​

W czasie gry wciskamy "L" i ustalamy współrzędne gdzie będzie się znajdował nasz CRE.

Plik  Are--->edit--->Add-->Actor, pojawi się plansza do edycji:

1. Name - imie aktora (lub nazwa dzięki której będzie wiadomo o kogo chodzi)

2,3. Current position X/Y - Bieżąca pozycja. Współrzędne pobrane z klawisza "L" w grze.

4,5. Current destination X/Y - wypełnić należy, przy czym podanie inyych zmiennych spowoduje zapewne, że trafimy na aktora w ruchu z punktu do punktu (nie testowałem), jeżeli te współrzędne są te same to po powrocie na obszar po stanie "odpoczynku" aktor wróci na to miejsce, jeżeli z jakiegoś powodu zmienił je (np enemy po ataku a neutral goniąc nas by zacząć rozmowę.

6. Unknown - (w BG1 będzie Is visible? - oczywiście YES - inny edytor od map umożliwia jeszcze sterowanie pojawianiem się w konkretnej porze dnia lub nocy - taką sytuację spotkacie np. we Wrotach (przechodnie) lub u kowala Taeroma.Tu jest też to możliwe (zmienne unknown poniżej), ale nie znam wartości.

7,8. Unknown - nieznane (prawdopodobnie związane z mozliwością ustawienia ram czasowych w których pojawiał by się aktor).

9. Actor orientation - twarz aktora jest zwrócona od 0 (patrzy w dół) do 15 zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

10. Unknown -zaraz pod actor orientation - wpisujemy w wyświetlaczu dwa zamiast zer literki f (małe) - po dwie - to jest tzw dwusłów - stosowany w kodach programowych - mamy więc cztery dwusłowy (dword) w tej zmiennej. oraz Day/night presence - to tutaj ustala się porę dnia (jeśli wogóle) - jeśli was to interesuje - należy obejrzeć wartości tej zmiennej w pliku z obszarem wrót lub kowala. Dla stałej obecności zamiast zero wpisuje się literkę f razy 8 =ffffffff h.

11. Present at - o których godzinach powinien być widoczny aktor. Najczęściej zaznaczamy "Seleckt all".

12. Unknown - ???.

W przypadku gry IWD wypełnia się równięż dane dotyczące skryptów i dialogów, ale w BG i/II nie trzeba i przyjmują one warości "None".
13. Dialog
14. Override script
15. Class script
16. Race script
17. General script
18. Default script
19. Specific script

20. Character - plik CRE naszej postaci.

21. CRE structure offset - ???.

22. CRE structure size - ???.

23. Unknown - ???


Tworzenie lokacji w Baldurs Gate za pomocą IETME


EN

Area Editing 7 (Doors) - by Cuvieronius - http://forums.pocketplane.net/index.php?topic=622.0

Creativity in Photoshop - Mostly for the area makers - http://forums.pocketplane.net/index.php?topic=16553.0

komentarz 9 stycznia 2021 przez użytkownika Gość
Dzięki świetna biblioteka materiałów do modowania mojej ukochanej gry. Szkoda że nie ma linków do programów do ściągnięcia, bo teraz ciężko takie rzeczy znaleźć wiele stron w tym temacie wygasło.
...