Coraz częściej jadąc na dłuższy czy krótszy wypoczynek zabieramy ze sobą rower. Jest to dobra sprawa, gdy chcemy aktywnie spędzić czas, nie martwiąc się o to, czy na miejscu będzie wypożyczalnia rowerów czy nie. Natomiast zmartwieniem może być odpowiednia metoda przewozu naszych rowerów, by dojechały cało, nie zasłaniały tablicy rejestracyjnej i nie stwarzały zagrożenia dla innych. W tym pomóc może odpowiedni bagażnik rowerowy. Na rynku można spotkać te:
- Montowane na dachu samochodu, które nie kosztują dużo, natomiast przewóz rowerów w taki sposób jest najbardziej niebezpieczny, gdyż poprzez ostre hamowanie możemy doprowadzić do nie małej kolizji. Bezpieczniej byłoby zdjąć przednie koło roweru i zamontować rower za widelec. Koło wówczas chowamy do środka samochodu, co jeśli mamy dużo bagaży, jest niemożliwie. Do takiego bagażnika na dachu potrzebne są jeszcze poprzeczne belki, a to, jak i montaż samych rowerów, jest pracochłonny i trudny.
- Montowane na haku z tyłu samochodu, to znowu najbardziej bezpieczny sposób na montaż rowerów. Wśród takich bagażników wyróżniamy:
a) nożycowe do podwieszania na nich roweru,
b) platformy, która jest bardziej stabilna i można na niej przewozić do czterech rowerów na raz. Poza tym są tu też takie bagażniki, które można odchylić i łatwo dostać się do bagażnika samochodowego, bez potrzeby zdejmowania rowerów. Minusem jest, że platforma musi posiadać tablicę rejestracyjną (będzie to trzecia tablica w samochodzie).
- Montowane na klapie bagażnika samochodowego, ale bagażnik musi być dostosowany do danego modelu samochodu. Minus stanowi mało bezpieczne mocowanie i zarysowania na samochodowym lakierze.