dhosting
pytanie zadane 17 października 2018 w Kuchnia przez użytkownika

1 odpowiedź

odpowiedź 17 października 2018 przez użytkownika

Kasze są bardzo zdrowe i mogą zastępować np. pieczywo, makarony czy ziemniaki. Jest ich sporo rodzajów i myślę, że po przybliżeniu informacji o nich każdy znajdzie odpowiednią dla siebie.

Rodzaj kaszy Właściwości Informacje Przepis 
Bulgur Poprawia nastrój i pracę układu nerwowego dzięki zawartości witamin z grupy B oraz magnezu. Dobra dla osób zestresowanych, cierpiących na bezsenność.  Pochodzi z gotowanych i suszonych, gniecionych ziaren pszenicy durum. Kraj pochodzenia: Bliski Wschód
Gryczana Zawiera rutynę i kwercetyny, dlatego też ma działanie przeciwzakrzepowe i zapobiega żylakom. Ze względu na dużą zawartość błonnika, wspomaga odchudzanie. Są to całe łuskane i prażone ziarna gryki. Jeśli jest wypolerowana i rozdrobniona to wówczas nosi nazwę kaszy krakowskiej.
Jaglana Idealna dla osób chcących oczyścić organizm z toksyn oraz dla chorych na celiakię, bo nie zawiera glutenu. Ponadto usuwa śluz z organizmu, mokry kaszel oraz katar.  Najstarsza znana kasza, pochodząca z łuskanych ziaren prosa. Trzeba ją przelać zimną, a potem gorącą wodą przed ugotowaniem, by nie była gorzka Krupnik z kaszą jaglaną
Jęczmienna Zawiera minerały, witaminy i błonnik. Duża ilość witaminy PP sprawia, że obniża się nasz cholesterol, rozszerzają się naczynia krwionośne i poprawia się wygląd skóry.  Najpopularniejsza kasza, otrzymywana z jęczmienia. Może być: gruba, średnia, drobna, perłowa i pęczak. 
Kukurydziana Posiada dużo witaminy A, przez co wspomaga widzenie i stan skóry. Ponadto zawiera selen wspomagający odporność i pracę tarczycy oraz żelazo. Pochodzi z ziaren kukurydzy. Bardzo rzadko uczula, więc jest idealna dla alergików i dzieci.  Włoska polenta
Kuskus W smaku jest lekko orzechowa. Jest też lekkostrawna i delikatna. Idealna dla osób cierpiących na zgagę i wrzody żołądka. Ma witaminy z grupy B i działa kojąco na układ nerwowy.  Jest to kasza, choć powinien być on nazywany makaronem. Wytwarzany jest z pszenicy durum. Przygotowanie jego jest bardzo proste, ponieważ trzeba go zalać wrzątkiem i poczekać, aż ziarna napęcznieją.
Manna Zawiera w sobie jod, potas, dlatego powinna być jedzona u osób mających problemy z tarczycą czy chorobami układu krążenia (obniża cholesterol). Jest lekkostrawna, ale sycąca.  Kasza manna to drobno zmielone
ziarna pszenicy. 
1. Kaszowiec

2. Pudding

3. Kostki z kaszy manny do zupy
Orkiszowa Zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe działające na układ krążenia. Idealna dla diabetyków. Zawiera też krzem wzmacniający skórę, paznokcie i włosy.  Są to drobno posiekane ziarna orkiszu.
Owsiana Ma działanie moczopędne i przez to zapobiega powstawaniu kamieni nerkowych. Idealna też dla cukrzyków oraz osób, które chcą schudnąć (zawiera błonnik hamujący apetyt).  Są to obłuskane i wypolerowane ziarna owsa. 
Pęczak Zawiera antyoksydanty obniżające poziom cholesterolu we krwi. Poprawia pracę serca. Idealna dla osób z zaburzeniami trawienia. Wspomaga pracę trzustki, żołądka, jelit, zapobiega zaparciom. Ma witaminę PP poprawiającą wygląd skóry. Wspomaga pamięć. Jest to kasza gruboziarnista, pozyskiwana z całych (prócz łusek) ziaren jęczmienia. 

...