W tym przypadku najskuteczniejszym rozwiązaniem jest odinstalowanie Skype z systemu, wyczyszczenia wszystkich plików związanych z programem i ponowne zainstalowanie programu.
Uwaga! Wiązać to się będzie z utratą historii rozmów, czatów i z ponowną potrzebą zalogowania się na konto w Skype.
Wchodzisz w ustawienia systemu i w aplikacjach odinstalowujesz program Skype
Mimo odinstalowania programu, w systemie nadal znajdują się pliki programu (profile, zapisy czatów, itp.). Należy je wszystkie usunąć, gdyż tak naprawdę nie wiadomo co blokuje program przy połączeniu z serwerem.
Foldery z plikami do usunięcia znajdują się w dwóch lokalizacjach:
C:\Users\<nazwa użytkownika>\AppData\Roaming
C:\Program Files (x86)
Usuwamy w nich foldery z nazwą Skype.


Teraz gdy mamy już wszystko wyczyszczone instalujemy od nowa program Skype. Ściągnij najnowszą wersję Skype Classic (SkypeSetupFull.exe), aby z niej zainstalować program.
Po instalacji i zalogowaniu się na konto, Skype powinien się prawidłowo połączyć z serwerem i działać poprawnie.