seohost

1 odpowiedź

odpowiedź 29 grudnia 2017 przez użytkownika

Opisana przeze mnie forma dzisiejszej pracy plastycznej również dotyczy edukacji matematycznej, ale także ma troszkę związku z edukacją polonistyczną. Pomaga dzieciom orientować się w przestrzeni, utrwalać figury geometryczne oraz liczenie (starsze dzieci).

Potrzebne będą: kartki papieru A4 białe, kredki pastelowe, wycięte z kolorowego papieru kwadraty i koła, płyta CD z muzyką relaksacyjną lub szumem morza, taśma klejąca, klej.

Wykonanie: A teraz krok po kroku jak zrobić takie zadanie z dziećmi. Ja nieco to przekształciłam, gdyż pracę wykonywałam z dziećmi przedszkolnymi. Zacząć trzeba od podzielenia kartki A4 na cztery równe części, zagięcia tych części należy obrysować kredką pastelową. Zgięć będzie trzy i dwie od dołu obrysowujemy dwa razy, by linia była pogrubiona, zaś tą najwyższą raz, by linia była cienka (tak jak linie w zeszycie w trzy linie do polskiego). Starsze dzieci mogą to zrobić same. Przyczepiamy kartkę w rogach za pomoca taśmy klejącej.

Dzieci wybierają sobie kredki w dwóch kolorach (niebieskm i zielonym), tzrymają jedną kredką w jednej ręce. Gdy usłyszą muzykę rysują linie raz jedną ręką, raz drugą w rytm melodii. Ważne: dzieci zamalowują liniami tylko dwa pierwsze pola od dołu (tworząc morze). Po wykonaniu mówią co im to przypomina (morze, niebo itp.)

Następnie w polu trzecim (od dołu) dzieci dowolnym kolorem pasteli robią punkciki (kropeczki) w rytm muzyki. Pukają raz jedną, raz drugą ręką. Z tych wielu punkcików wybierają trzy i powiekszają je tworząc duże kropki. Dorysowują im skrzydła (tak jak potrafią) i tworzą ptaki. W polu na samej górze dzieci rysują chmurki.  

Kolejną rzeczą jaką zrobimy będzie wybranie przez dzieci dwóch dowolnego koloru kwadracików wyciętego z kartki. Pierwszy z nich składamy na kształt łódki i przyklejamy go do kartki na morzu (obojętnie w którym miejscu). Drugi składamy na połowę (żagiel) i przyklejamy go do kartki tak, by się otwierał. Z papieru wyciętago na kształt koła dzieci naklejają słońce.

Dzieci trzymają jeden dowolny kolor pasteli w rączce. Rysują na swoim żaglu dowolny element (znak rozpoznawczy). Następnie gdy usłyszą muzykę poruszają się dookoła stolika w jej rytm. gdy muzyka cichnie dzieci staja przy dowolnym rysunku i dorysowują jakąś rzecz (może to być coś co zupełnie nie pasuje do tego obrazka). Ma to na celu integracją grupy i poczucie, że to tylko zabawa.

Starsze dzieci mogą w środku żagla napisać dowolną cyfrę oraz znak np. dodawania, następnie przekazują rysunek po kole przy stoliku, przy którym siedzą, aż zatrzyma się muzyka. Dopisują do tego równania inną cyfrę i kartka znów krąży po stole do zatrzymania muzyki. Potem kolejna osoba rozwiązuje równanie. Pomysłów może być dużo w zależności od inwencji prowadzącej.

wiatraczki do dmuchania diy

wiatraczek do dmuchania zrobiony samodzielnie

...