seohost

1 odpowiedź

odpowiedź 29 grudnia 2017 przez użytkownika

Dziś opiszę jak zrobić misie z dziećmi - jest to zabawa matematyczna i dotyczy klasyfikowania. Ja przeprowadzałam to z moimi maluchami w przedszkolu, ale można też zrobić to z dziećmi starszymi.

Potrzebne będą: szary, duży arkusz papieru, pastele, płyta z muzyką, taśma klejąca, maskotka misia, nożyczki, wycięte z papieru koła i trójkąty oraz klej. 

Wykonanie: Na początku należy przykleić szary arkusz papieru do stolika za pomocą taśmy klejącej po to, by dzieciom podczas pracy nie kręcił się, ani nie przesuwał papier. Poza tym jest to wygodne. Przy jednym stoliku powinno znajdować się max. 6 osób. Dzieci wybierają po dwa kolory pasteli (jeden kolor do jednej rączki), najlepiej żeby to były kolory podobne np. żółty i pomarańczowy, niebieski i granatowy, brązowy i pomarańczowy. Włączamy muzykę i dzieci do rytmu rysują na arkuszu kreski, raz lewą ręką, raz prawą (na zmianę). Gdy muzyka gra wolno, rysujemy kreski wolno, gdy słyszymy muzykę szybką, rysujemy kreski szybko. Ważne, by dzieci na początku rysowały kreski stojąc w miejscu, a następnie poruszały się na około stolika zgodnie ze wskazówkami zegara.

Gdy cały arkusz będzie już zamalowany, dzieci wracają na swoje miejsca przy stoliku i siadają na krzesełkach. Pomagaja w odwróceniu arkusza szarego papieru na druga strone i ponownie go przymocowują taśmą. Nauczycielka przedstawia dzieciom imię misia (pluszowej zabawki). Następnie każde dziecko po kolei wita się z misiem, przedstawia mu się, mówi jak ma na imię. Przy następnej rundzie nauczycielka mówi (za misia): Przyjechałem do was z ... np. Warszawy, gdzie jest.....np. Pałac Kultury i Nauki. Następnie dzieci przekazują sobie misia i mówią skąd przyjechały i co tam jest (oczywiście mogą wymyślać nazwy miejscowości).

Po krótkim powitaniu, jedno dziecko ze stolika bierze pastelę i misia i odrysowuje go (jego kontur), zadaniem reszty dzieci jest pomoc dziecku w przytrzymywaniu misia, podczas odrysowywania. Następnie reszta dzieci robi to samo. Gdy wszyscy juz odrysują swojego misia, odrwamy arkusz od stolika i wszystkie dzieci trzymają arkusz w górze (na wysokości klatki piersiowej).

Nauczycielka włącza muzykę, a dzieci kolejno wycinają misia po konturze. Ważne jest to, aby dzieci wycinały zgodnie z rytmem słyszanej muzyki. Reszta dzieci podczas, gdy wycina jedno dziecko, pomaga w utrzymaniu arkusza.

Kiedy każde dziecko ma juz wyciętego swojego misia, wszyscy siadają do stolika. Ozdabiają misia dowolnie, korzystając z gotowych, wycietych kół i trójkątów. Samodzielnie tworzą wygląd swojego misia. Misia ozdabiamy po stronie zakreskowanej!

Na koniec można zrobić wystawę misiów i klasyfikować je pod różnym względem, np. misie z różową czapką, misie smutne, wesołe itp. Myślę, że jest to wspaniała zabawa na pochmurne dni, która wspomaga większą integrację grupy.

praca plastyczno-matematyczna misie

praca matematyczna Misie

...