Błąd "Oczekiwanie, za dużo zdarzeń NIE WYŁĄCZAĆ" w Lexmark C540n

pytanie zadane 11 października w Informatyka przez użytkownika niezalogowany

Mam problem z drukarką laserową Lexmark C340n. Nie działa drukowanie, a na wyświetlaczu wyświetla się błąd:

Oczekiwanie, za dużo zdarzeń NIE WYŁĄCZAĆ

I nic nie mogę z tym zrobić, nawet nie mogę wejść do menu drukarki na wyświetlaczu. Miał ktoś może tego typu problemy?

3 odpowiedzi

odpowiedź 13 października przez użytkownika Aleks

Błąd jest bardzo dziwny i za bardzo nie wskazuje na konkretną przyczynę. Zgodnie z tą listą błędów na stronie Lexmarka trzeba:

Zaczekaj na usunięcie komunikatu.

Ostrzeżenie — istnieje możliwość uszkodzenia: Nie wyłączaj drukarki podczas wyświetlania tego komunikatu.

Czyli w pierwszej kolejności po wystąpieniu tego błędu należy nie wyłączać drukarki, tylko uruchomić ponownie komputer, aby odświeżył się bufor drukarki w systemie. Jeśli to nie pomoże to szukamy dalej.

Na początek spróbuj wyjąć i włożyć ponownie tonery w drukarce i sprawdzić czy jakaś kartka papieru lub inny przedmiot (spinacz, zszywacz), nie dostał się do podajnika. W tym celu należy wyjąć tacę z papierem i pod drukarką sprawdzić, czy nic tam nie ma

lexmark c540n dół drukarki

Jeśli jest czysto, to proponuje spróbować zresetować drukarkę do ustawień fabrycznych. W drukarce Lexmark C540n w menu konfiguracyjne wchodzi się w następujący sposób:

1. Wyłącz drukarkę

2. Przytrzymaj jednocześnie przyciski zatwierdzenia i strzałkę w prawo (+)

lexmark c540n wejście do menu konfiguracji

3. Włącz drukarkę i nadal trzymaj przyciski do czasu włączenia się menu konfiguracyjnego

4. Następnie wchodzisz w

Menu Konfiguracyjne

Domyślne ustaw. Fabryczne

- Przywróć wyjściowe (wybierasz w pierwszej kolejności)

- Przywróć STD NET (wybierasz w drugiej kolejności, jeśli reset wyjściowy nic nie pomógł)

5. Reset powinien trwać do kilkunastu minut, jeśli proces się zawiesi można go przerwać bez konsekwencji dla drukarki.

Po tych zabiegach drukarka powinna zadziałać. Jeśli nie, to może być poważniejszy błąd, wymagający interwencji serwisu.

Aczkolwiek w celu ustalenia przyczyny błędu, można jeszcze spróbować podłączyć drukarkę za pomocą portu sieciowego LAN. Opis jak to zrobić, wyczytasz na stronie pomocy technicznej dla tej drukarki - https://publications.lexmark.com/publications/pdfs/2007/c54x/UG/html/pl/index.html

Pomocny w namierzeniu IP drukarki może okazać się program IP Setup Utility.

Po wejściu przez przeglądarkę internetową do konfiguracji drukarki, powinieneś szukać menu

Raporty -> Ustawienia urządzenia

Raporty -> Ustawienia urządzenia

Na powyższych stronach wyświetlony jest stan drukarki i jej materiałów eksploatacyjnych.

odpowiedź 25 października przez użytkownika Aleks

Inny sposób to wyciągnięcie logów drukarki z menu serwisowego.

Możemy się do niego dostać, podłączając drukarkę poprzez gniazdo sieciowe LAN i wpisując w przeglądarce:

ADRES_IP/se

Ukaże się menu z którego trzeba wybrać Menu Options -> History Information

 Otrzymamy np. takie dane:

History
Firmware Revision: NR.APS.N449
Time/Date: Thu Jan  1 02:06:02 1970
TB EEC CT: 1 0   0-00:05:47.06
 
===== Supply Event
@PANEL 31.06 Defective black cartridge 
@IRNUM 31.06
@PAGECNT 6932
@PORCNT 792
@DATETIME ???
@UPTIME 20 secs 56 msecs
@CODELVL

W tym przypadku błąd 31.06 Defective black cartridge może oznaczać błąd czarnej kasety z tonerem.

odpowiedź 25 października przez użytkownika Aleks

Jeśli nie pomogą powyższe porady, proponuje spróbować jeszcze tego:

1. Wyłączyć urządzenie z prądu. Wyciągnąć zestaw obrazujący (zestaw bębnów) i przeczyścić delikatną szmatką metalowe styki każdego z czterech bębnów drukarki. Następnie włożyć z powrotem i sprawdzić czy nadal komunikat błędu występuje.

2. Jeśli tak, to należy jeszcze sprawdzić czy błędu nie powoduje jeden z tonerów. Należy wyjmować po kolei każdy toner i zmykając pokrywę sprawdzić czy drukarka na panelu przednim nie prosi o włożenie brakującego tonera. Jeśli komunikat błędu nadal się wyświetla, to znaczy że w drukarce siedzi uszkodzony toner. Jeśli natomiast woła o brakujący toner, to znaczy że te zainstalowane w drukarce są prawidłowe, dlatego też komunikat nie występuje.

Oczywiście rozwiązaniem problemu tutaj jest zakupienie nowego tonera w miejsce uszkodzonego, który blokuje działanie drukarki.

...