Public relations - czym jest technika sześciu kapeluszy?

1 odpowiedź

odpowiedź 11 października przez użytkownika fasolka

Technika sześciu kapeluszy, podobnie jak wiele innych technik związanych z kreatywnością w public relations, została stworzona przez Edwarda de Bono. Polega ona na podziale procesu myślowego na takie etapy jak:

- gromadzenie informacji

- tworzenie pomysłu

- krytyczna ocena

Każdy z tych ww etapów jest oznaczony innym kolorem kapelusza (kolorów jest sześć). Kolory oznaczają jak kreatywne myśli osoby bądź zespołu skupiają się na specyficznych funkcjach. I taka mamy kapelusz:

BIAŁY skupia się na potrzebach informacyjnych, gdzie omawia się istotne kwestie, bez wglądu w szczegóły
CZERWONY dominują tu emocje, intuicja i poczucie związane z zadaniem
CZARNY czas ostrożności, ocena ryzyka, krytycyzm, skupia uwagę na tym co może się nie udać
ŻÓŁTY logiczne, pozytywne spojrzenie na zadane z rozważeniem korzyści i wartości
ZIELONY poszukiwanie alternatyw, nowych pomysłów
BŁĘKITNY przegląd sytuacji i organizuje się proces myślowy

...