seohost
pytanie zadane 28 września 2017 w Biznes i finanse przez użytkownika anonimowy

1 odpowiedź

odpowiedź 6 października 2017 przez użytkownika

Terminem on the job odnoszącym się do pracy określa się szkolenie na stanowisku pracy. Jest to szkolenie pracownika/ków, które trwa w trakcie godzin pracy lub w miejscu pracy, ale poza jej godzinami. Jest to szkolenie na stanowisku pracy. 

Metoda on the job trainig polega na wykonywaniu zadań razem z osobą szkolącą, ale również polega na obserwacji procesu pracy danej osoby lub na połączeniu obydwu kombinacji. Metodę taką uznaje się za tanią i skuteczną. Poza tym takie indywidualne podejście pracodawcy do pracownika czy trenera do uczestnika pozwala stworzyć większe możliwości jego wykazania się, kreatywności a co za tym idzie odnoszeniu sukcesów w późniejszej pracy. Nie zawsze szkolenie typu on the job training musi dotyczyć pojedynczej osoby, czasem może to być mała grupka osób. Ważne, by każdy poczuł się tu dostrzeżony, aby każdemu poświęcono odpowiednią ilość czasu i by każdy z uczestników mógł się wykazać. 

Przeciwieństwem tego rodzaju szkolenia jest off the job, które ma za zadanie przekazywanie wiedzy i uczenie pożądanych zachowań, zaś mniejszy nacisk składa na wymagane umiejętności.

...